Det var då det, lärar-Lena

Idag har jag fått gå ut. Mamma har vallat mig till både kyrkogården och Avenyn med hjälp av den blåa saaben. Luften var kall och det kändes som om jag varit instängd i flera månader.

Sen har jag mest hasat omkring här hemma och fikat lite och böjt knät. Roligt värre. Fast ett msn-meddelande från Horsens sa att det inte var så värst lattjo där heller. Där ser man.

Imorgon får jag sällskap av den ena systern som ska komma hit och kolla på video och sortera foton. Det ligger gamla kort över hela nedervåningen. Känner mig för övrigt oerhört rebellisk när jag säger kort istället för foton eller bilder, för på journalistskolan fick vi lära oss att det var absolut förbjudet. Det och att lägga kameran så att axelremen hängde ner över bordskanten. Halshuggning, näst intill.
Det har etsat sig fast så pass väl att varje gång jag råkar uttrycka mig på detta felaktiga sätt så ser jag lärar-Lenas lite kärva min framför mig. Det är i och för sig rätt trevligt. Hon var nämligen inte så bister som hon gav sken av.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?