We'll walk this road together

Lördag morgon, vaknar i Köpenhamn.

Min första tanke:
Var är jag?

Min andra tanke:
Var är Kavajen?

Men okej, vi går vidare. Solen skiner, vi ska ner på stan. Jag och Holmberg alltså, det är hos henne jag bor. I Nørrebro, fast en bit från gangstrarna som skjuter pistol.

(Ett tag kändes det lite som att jag var på besök från Horsens igen och att jag snart skulle tillbaka dit igen. Till idioten som gjorde hålet i mitt hjärta - ursäkta det privata inslaget i en handbollsblogg - och till ett lag som bara förlorar. Men så är det ju inte. Lycka! Med fler utropstecken än man får plats med.)

Och idag ska jag se Miss O spela i sitt nya lag FIF. Dom möter Aalborg. Räknar kallt med en hemmaseger. Och i dagens andra ligamatch, Sønderjyske - Århus, räknar jag ännu kallare med en bortaseger. Så vet ni det, alla handbollsfreak där ute.

Men nu alltså, shopping, cityhäng, fika, match, hygge.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?