And when I fall down, I have to pick my self back up

Day 06 - A song that reminds you of somewhere
Hur roligt det än är (eller jag tycker det i alla fall, vad ni tycker vet jag inte) med lite nostalgi här i musiklistan, så frångås det idag. Det blir lite back to basics, handbollandet.

Right said Fred - Stand up (for the champions)

På min första landslagssamling 2005 åkte vi till Tjeckien och spelade Chebturneringen (och mötte Kina, Tjeckien och Holland). Vi vann den, och när det var uppställning och blommor och annat jox så spelade dom den här låten för oss. Efter den turneringen spelade jag alla landslagsmatcher utom två (en träningsmatch i Makedonien med feber och den mot Ryssland i EM 2006 när mitt finger hade hoppat ur led i matchen innan) fram tills jag blev korsbandsskadad. 2008.

För mig symboliserar den här låten början på något fantastiskt. Mina år med landslaget.
Det var även i Tjeckien min kommande tränare i Horsens såg mig spela och bad mig komma dit.

Kavajen och jag jobbade lite med självporträtt idag. Men jag fick håret i ögonen och hon tog spjärn för att rymma ner på golvet.

Jag gav upp och blev ego istället och Kavajen gick och tuggade på några tulpaner.

En bra, men lite konstig låt:
The sounds - It's so easy

och så två andra:
Paloma Faith - Smoke and mirrors
Wiz Khalifa feat. Too Short - On my level

Och så var jag i Partillebohallen och såg Sävehof mot Skövde. Höjdpunkter i den matchen: Skövdes tjeckväxlar i andra halvlek som lurade brallorna av sävehofförsvaret och Jaminas svincoola skott i slutet. Och (självklart!) även att träffa Stjärnan för en fika efteråt.
Repris på det nästa vecka, lovely!

Kommentarer

Jenny sa…
Annika! Nu var det länge sedan du skrev något. Hoppas allt är bra med dig och jag saknar dina inlägg!

kram Jenny

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?