It's like a story of love

Day 05 - A song that reminds you of someone
När jag var ungefär 14 var jag inte mycket annat än en irriterande tonåring. Jag gillade att göra saker jag inte fick, som att dricka folköl, vara ute (för) sent och sitta med fötterna på sätet i spårvagnen för att göra pensionärerna upprörda. Ni fattar ju, obstinat i sin renaste form. Och en av mina främsta partners in crime var Åsa. Vi gick på olika skolor och hon var egentligen mycket coolare än vad jag var. Men som tonåring är man lättmanövrerad och ombytlig. Så jag blev också rätt cool snart. I alla fall sjukt mycket coolare än innan.

Yazoo - Only you

Åsa lärde mig typ allt som var viktigt (kanske att det känns lite mindre viktigt så här i efterhand, men det gör väl å andra sidan det mesta man gjorde i högstadiet) och vi gjorde allt ihop. På vintern hängde vi på olika caféer och på våren i Vasaparken. På sommaren hade vi säsongskort på Liseberg och totalspaning på samtliga italienare på Gothia cup. Och när vi gick hem genom staden mitt i natten var det inte alltid så lätt att bara gå tyst. Vi var ju tonåringar! Så då sjöng vi den här låten med armarna krokade i varandras tills grannarna slet upp sina halvöppna sommarfönster och skrek åt oss att hålla käften.

Kommentarer

Molly sa…
Man inser att man börjar bli gammal när man går och irriterar sig på alla tonåringar som är - tonåringar. Men när vi själva var det, shit, vilket liv! :)

Kramar!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?