As we go

I lördags, efter att jag kom hem från Uddevalla, var jag på Andra Långgatans dag. Andralångdagen, kallade dom det. Det kändes som att vara överallt förutom i just Sverige. En hel lång gata i bohemdelen av Göteborg som var fylld av band, dj's, ölserveringar, folk, brassestolar och glädje.
Det var fint på något sätt. Som att alla var kompisar och gillade varandra.

Igår tog jag den ena syrran och bilen upp till sommarstället och badade i havet. Sexton och en halv grad var det. Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig, för egentligen är jag världens största badkruka, men jag badade till och med två gånger. Och sen åkte det förbi två fiskande västkustsnubbar i en motorbåt med Gyllene Tider (Kom så ska vi) leva livet på högsta. Det var som om hela deras uppenbarelse liksom sa:

Välkommen till en ny sommar i Bohuslän!

Imorgon är det träning med Heid igen. Fint det. Har saknat dom.

Kommentarer

Jenny sa…
Sommar är så härligt! Var har ni sommarställe? Jag älskar Bohuslän!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?