Om att vara kung i den lilla världen

För ett tag sen i GP kunde man läsa om upprörda röster för att det gamla Mauritz kaffe skulle få lägga ner eller flytta eller vad det nu var. Dom skulle inte ha råd med hyran på fancygågatan och det skulle lämnas plats för klädbutik i kedjeform.

Han som gick som en av dom främsta av Mauritz beskyddare var någon slags präst.
"Om Jesus varit med idag hade han gjort upp med högkommersialismen", sa prästen.

Det hela var naturligtvis mycket sorgligt. Folk var arga. Besvikna. Alla utom Tony.

"Jag bryr mig inte. Jag känner inte till stället. Det finns annat för mig att oroa mig för än att små kaféer lägger ner."

Ungefär så är det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?