Precis som tjuren, på plats igen, på väg igen

Alternativ 1:
Oj oj, bloggen blir eftersatt så här i juletider.
Alternativ 2:
Oj oj, bloggen blir eftersatt så här när jag har varit i Göteborg.
Alternativ 3:
Oj oj, bloggen blir eftersatt så här när det finns massa julklappar att leka med.


Allt jag kan skylla på är bra saker. Jodå. Men nu har träningen börjat igen.

Första handbollspasset på fyra veckor igår. För mig alltså. Mitt knä har varit lite...eh...problematiskt. Kanske menisken eller nåt sånt, vad vet jag. Och fråga mig inte hur det hände, för jag tänker inte berätta att det är en fotbollsskada från en uppvärmning. Nix, det är inget ni får reda på. Det känns fortfarande, men inte lika intensivt, och framför allt, inte lika länge.
Så igår gick det ok att spela handboll och jag håller tummarna för dagens pass.


Hade möte med coach-Claus och coach-Morten idag med. Vi pratade om färger vi fått tilldeleade oss efter ett personlighetstest för ett tag sen. Man kan vara grå, blå, grön eller röd.

Grått står för rutiner, försiktighet, kontrollerat temperament och den grå spelaren är en som vill följa spelkonceptet.
Den blå är social och fokuserar på den mentala delen av spelet. Den lyssnar och är känslig för andras förväntningar och sinnesstämning.
Gröna spelare provar gärna nya saker, den är kreativ och fantasirik. Leker hellre än tar det på blodigt allvar.
Den röda spelaren fokuserar på resultatet och har som mål att var snabbare, bättre och starkare än dom andra. Röda spelare tar gärna risker, fattar snabba beslut och hatar att förlora.

Och vad är jag? Ni som känner mig vet nog rätt väl vilken färg det gäller.

Kommentarer

Anonym sa…
grå - pga. din ålder (rutin)
blå - för att det är en fin färg
grön - du är i alla fall kreativ!
röd - borde vara gul som en ANKA!!!
Anonym sa…
Anna Flätan tror absolut att du är RÖD...

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?