Fokuseringen bränner sommarstugor här hos mig, vad gör den hos dig?

Packa, packa, packa. Det är det jag gör mest just nu. Och stänger sommarstugan.

Av vissa anledningar känner jag mig något mindre munter för tillfället, så säg inga elaka saker idag, tack.

Vi fick rådet - eller kanske ordern - av överledaren på plats på Bosön, att under våra dagar på hemmaplan stänga våra sommarstugor. Begreppet är någorlunda öppet, men det innebär mest att inga tankar ska behöva stanna kvar där hemma när planet lyfter mot Peking. Fokus ska vara där och då.
Min sommarstuga är igenbommad nu. Eller kanske rent av nerbränd.
Alla tankar på OS, allt fokus i Kina.

Hade tänkt spendera några dagar i Horsens, men på grund av ovan nämnda mindre muntra känsla tar jag bilen norröver redan imorgon bitti. Via Göteborg, upp till familjen på landet. Där laddar jag bäst, där finns mitt fokus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?