Nu kan vi snacka om handbollsblogg

Okidoki folket, nu ska vi prata lite handboll.
Eller ja, jag ska prata och ni ska lyssna. Just the way I like it.

Vi kan börja med dagens match. Vår alltså. Heid var nämligen i Önneredshallen och spelade försäsongens sista träningsmatch idag. Vi vann med 37-17.

Jag är väldigt stolt över mitt lag, det är jag faktiskt. För det är så lätt att börja mesa sig när man leder stort. Att liksom lägga av att spela. Men inte en enda gång hittills har jag sett någon i Heid vika ner sig. Starkt! På onsdag nästa vecka är det seriepremiär hemma i Heidhallen mot Tyresö. Sjukt spännande!

Sen tänkte jag att vi skulle prata lite om presskonferensen i onsdags. Fast nä, vi väntar lite med det.

Vi pratar om den danska ligan istället. Den har dragit igång nu.
Först undrade jag lite hur det skulle kännas att sitta här, på andra sidan vattnet, och bara kolla på. Jag tänkte att det kanske skulle kännas lite konstigt. Men det gör det inte. Det känns bra.

Jag kommer följa ligan i år med, men från sidan. Det måste väl göra att det blir lite högre i tak för funderingar kring lagprestationer, eller?

Man kan inte så noga veta i den här världen, det kan man inte.

Men i alla fall. Omgång ett.

Viborg HK - FC Midtjylland, 22-19.
En väntad seger, vad mer kan jag säga. FCM är bra, men Viborg är bättre. Gött dock att Linnet fick styrt in några ballongbollar från nio. Hehe.

Aalborg - Roskilde, 29-27.
En självklar jämn match för mig. Aalborg är långt ifrån att vara en toppklubb i år. Och det är ju Roskilde med. Vi vann ju över dom i en träningsmatch nyss, till exempel. Aalborg kommer att få det svårt den här säsongen. Det är vad jag tror.

FIF København - KIF Vejen, 19-28.
Det var ganska givet med en seger för Vejen, men att det skulle bli med en skillnad på nio mål trodde jag inte. FIF har ändå ett okej lag. Kain verkar ha gjort en bra match. 48% i en debutmatch visar på klass.

Randers HK - HC Odense, 31-17.
Att Randers körde över Odense kan ju inte ha kommit som en överraskning för någon. Randers är helt klart det lag som ligger bäst till för att utmana Viborg om DM-titeln.

Sønderjyske - Team Tvis Holstebro, 20-30.
Inte så värst otippat resultat här heller. Trodde kanske att TTH skulle vinna lite större. Sønderjyske har tappat det lilla dom hade förra säsongen. Och TTH ser relativt starka ut inför den här.

SK Århus - Team Esbjerg, 23-28.
Det här var den enda matchen i omgång ett som jag inte kände mig helt säker på hur det skulle gå. Men TE har ett bättre lag än SK, helt klart, och det är dom här matcherna TE måste vinna om dom ska hänga med i den roliga delen av ligan.

Slutsatsen just nu:

Viborg, Randers och FCM tar plats 1-3, sen kommer Vejen, TTH och Esbjerg.
Efter det: FIF, SK Århus, Aalborg, Odense, Sønderjyske och Roskilde. I den ordningen.

Ungefär då. Vad tror ni?

Och det där med presskonferensen, det får vi ta en annan dag. Nu blev klockan sent och jag ska upp och jobba imorgon.

Jan: Tak for info om HH. Du må meget gerne blive ved!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?