2010, juli till november

Juli.
Juli, juli, juli! Jag älskade mer än något annat att ha flyttat tillbaka till Göteborg och spenderade månaden både där och på landet lite längre upp på västkusten.

Västkustens blommor i mammas hand.

Vi spanar efter runor i området.

Och så fiskar vi läskiga fiskar i en sjö.

Jag hängde lite på Heden med och såg några timmar Partille Cup.

Greklandresans sällskap.

Yours truly, i Grekland.

Sen bestämdes det fort som satan om en sista minuten till Grekland och så blev det landslagsläger i Strömstad och Larvik där vi spelade mot Norge och vann.

Så nöjd efter en seger mot Norge i vår nya favorithall.

Augusti.
Träningarna med Heid började och jag gillade alla tjejerna som fan. Det gick bra för oss och vi vann nästan alla träningsmatcherna.

Delar av familjen i Ramsvik för en av Julias spelningar.

Jag köpte biljetter till Way Out West och såg både Håkan Hellström och M.I.A. Jag höll mitt första föredrag, började jobba på Aspero och fyllde år. Sen dog bästa hunden Oliver och jag köpte mig en katt.

Kavaj. Hjärtat.

September.
Första seriematchen. Vinst! Jag lärde känna barnen på skolan och lärde mig deras namn. Och så började jag läsa Mia Skäringers blogg.

Ritade lite mer.

Jag skrev rätt mycket om den danska ligan och så åkte vi till World Cup med landslaget där vi vann mot Ryssland och spelade lika med Rumänien, men förlorade mot Norge.

Kavajen fick gå på promenad.

Oktober.
Jag fick gå till en mellanstadieskola och prata om hur det är att vara handbollsproffs och för det fick jag jordens finaste tackkort på en Kavaj med en kavaj.

Favorit i repris, två i Köpenhamn.

Jag gick på fin höstpromenad med mamman och barnet och vi höll på att aldrig hitta tillbaka till civilisationen. Och sen åkte jag till Köpenhamn och hälsade på Holmberg, klippte lugg och bortaslog Skövde. Sen skaffade jag ritprogram till datorn och gick ännu fler höstpromenader runt sjöar.

November.
Började månaden med ett besök i Stockholm, fick reda på att jag var med i bruttotruppen till EM och såg på bönderna på tv.

I Stockholm hos den här fina systern.

Och hos den här sötnosen som numera är storasyrra.

Sen fick jag veta att jag skulle med till EM och så provade jag matchtröjan som kom med posten. Jag röntgade ryggen i en tunnel och satte betyg på gamla goa lärare. Och sen blev det dags att åka till Paris.

Paris med landslaget.

December will follow.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?