You wanna live for tomorrow, you've got to live today

Match idag igen. Och ännu en vinst! Slog Spårvägen med 27-20 i lovely Heidhallen. Vi är inne i en bra period nu. Mycket härligt. Nästa helg ska vi till Eslöv (eller var dom nu spelar) och möta dom.

Måste nog börja skriva om den danska ligan igen, för vad är det som händer med Viborg? Tre hemmaförluster i rad. Isabelle Gulldén kommer (om hon nu bestämmer sig för att gå dit) att komma som en frälsare. Det är bra tycker jag, för Bella är för mycket stjärna i sig själv för att hamna som någon slags sparringpartner till övriga storspelare i Viborgs damlag.

Hon ska inte dit för att lära, hon ska dit för att äga.

Helst hade jag sett Bella i exempelvis Randers, som är ett lag på väg upp på tronen och där jag tror att hon kan få en helt annan roll än i Viborg. Men eftersom det verkar som om (det är alltså obekräftade uppgifter jag hört men inte avslöjar källan till) dom har blivit av med sin största sponsor och alltså fem miljoner per år så kanske det är ett dumt val. Jag vet inte, men Randers har alltid känts stabila.

Kavajen längtar ut. Det gör jag med. Hon vill jaga duvor och jag vill prata med blommorna och lämna jackhelvetet hemma.

När det blir vår Kavajen, då ska vi gå ut du och jag. Du i koppel, jag utan jacka. Eh.

Lördag kväll, trött som ett as. Sova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?