Om att tänka annorlunda

Det där med att Sverige förlorade mot Argentina, ska vi prata lite om det? Ja.

Inte bra att förlora, nej. Men hur är det möjligt att hela facebookvärlden (vilket ju är ungefär detsamma som den riktiga världen, det vet vi alla) genast börjar skrika ut hur dåliga herrarna är, hur pinsamt det är eller hur lata dom är och hur dom inte ger allt? Jag undrar verkligen det.

Jag tror inte att dom är nöjda efter idag. Klart som fan att dom inte är nöjda förresten. Jag tror inte heller att dom ville förlora. Jag tror inte att dom inte gav allt.
Men nu ska jag berätta något för alla er som är så snabba med att döma alla andra utom er själva:

Ibland gör man fel.

Har ni tänkt på det?

Jag är så sjukt trött på folk som bara är medgångssupportrar och på folk som alltid letar upp det negativaså fort det ges möjlighet. Så sjukt trött.

Istället kan man säga: Fan vad illa det blev idag, men nu tar vi Polen på torsdag istället!

Kommentarer

Susanna sa…
Jag håller med dig och hade exakt samma åsikter i konversationen med en vän som var förbannad på den dåliga insatsen. Man kan inte vinna alltid och speciellt inte när motståndarnas målvakt spelar sådär. Dessutom kommer killarna vara så sjukt taggade och revanschsugna mot Polen pga detta att polackerna inte kommer ha en chans!
Heja Sverige!
Anonym sa…
Energitjuvar som inte kan stötta i motgång/
Tanten
Jenny sa…
Det är ju förstås väldigt onödigt att direkt dyka på enskilda spelare och tränare och utpeka syndabockar som aldrig skulle varit med osv. Jag hade en bad feeeling inför matchen, för att ladda om efter två segrar som gjorde att leendena aldrig lämnade grabbarnas läppar, bara 22 timmar efter kändes svårt. Jag var också grymt förbannad efter matchen. Förbannad för att vi inte spelar med samma glöd i ögonen, samma härliga laganda där alla gör allt för varandra och inte heller samma "go" på bänken. Det är ingens "fel" och vad det beror på kan ingen veta säkert, men att förlora en match där man går ut och har gjort sitt bästa och ändå förlorat känns på något sätt bättre..

Men nu laddar vi om. Argentinamatchen är glömd och allt fokus mot Polen! GOOO SWEDEN!
airaM sa…
Jag är (var) mest förbannad över att de inte applåderade publiken eller kunde skriva en enda autograf efter matchen. Publiken hade inte underpresterat - tvärtom. Och man kan bjuda till även när man förlorat. Speciellt när man gjort det på ett sånt särdeles dåligt sätt.

I övrigt håller jag med dej som fan. Jag blir alltid så jääääkla förbannad när folk häver ur sej "Ja, så klart! Som vanligt sämst när det gäller, sug-Sverige". Typ. Som om de suttit och väntat på att något skulle gå åt helvete så de fick möjlighet att klaga. Mycket irriterande.
Anonym sa…
Lite lustig vecka, undrar hur det känns att som journalist skriva i söndags att Sverige tar guld, mitt i veckan fiasko, katastrof och ikväll Sverige tar guld...det svänger fort.... Förr så fick man lära sig att man stöttar sina lag i motgång och flyter med i medgång...Undrar när man som bäst behövs som supporter och massmedia....det är en svår fråga....

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?