Ja ja, vinst!

Okej, en vinst är en vinst är en vinst, eller vad man brukar säga. Men de gör det så spännande, Sverige. Helt i onödan!

Det är många av spelarna som gör riktigt bra prestationer när Sverige vann över Polen i dag - Haggan, Bella, Bundsen, Loui och Alm i framför allt slutet. Men mellan topprestationerna sker det så mycket annat ovärt och tussigt som inte alls behöver finnas.

Slarv, oförmåga att knyta ihop den där sabla säcken, onödiga utvisningar och lite småjogg hem. Och försvaret. Det är inte så bra som det kan vara. Det känns som om det här laget har så mycket mer att ge. Det i sig är ju positivt, men jag hoppas att det börjar stabilisera sig precis nu. Mot Holland i övermorgon har vi inte råd att ge bort onödigheter.

Men okej, jag ska inte klaga mer.

Kul att se:
Bella gå på mål så resolut
Hagman och Loui fortsätta löpa ifrån motståndarna
Blohm fånga typ allt där inne på linjen och dessutom sätta skotten (om man bortser från precis i början av matchen)
Alm gå först framför allt i slutet, och göra det enkla som hon är så bra på

Vilodag imorgon. Det känns onödigt, jag är så uppe i varv. Men säkert bra för spelarna.

Och dessutom ger det mig möjlighet att sätta mig på ett flyg för att ta mig ner till Næstved för att heja på plats på tisdag.

Känsla inför det: Hurra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?