Två gånger Tyskland

Det där med Tyskland då. Innan den här helgen hade jag aldrig spelat mot dom alls. Så det var helt nytt. Det var rätt kul faktiskt. Och den tyska publiken måste vara den bästa i världen! Inknödda i en hall förde dom så mycket väsen att det var helt sjukt. Typ som att spela mot Skopje borta (inte för att jag har gjort det, men jag har ju inlevelseförmåga) fast vänligare. Tyskarna hejade på alla.

Fast första matchen var hur tråkig som helst. Det var en av dom där som jag mest spenderade med att undra över varför kanterna över huvud taget finns på banan. Inga utspel whatsoever. Fruktansvärt tråkigt! Ett kontringspass kom det dock. Fast då var jag så trött efter att ha sprungit och skrikit "kolla höger, kolla höger" jättehögt så länge att jag inte orkade skjuta när jag väl kom fram. Så jag missade.

Det var bättre i match två. Då fick jag fyra lägen. Satte dom dessutom. Överlag spelade vi bättre i andra matchen. Den tredje behöver vi kanske inte säga så mycket om. Fast Gullan var duktig.

Nu ska jag på gymnasiemusikal. Yeah.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?