Jag kan om jag vill

För en vecka sedan hade vi vår första match efter VM-, jul- och nyårsuppehållet.

Vi förlorade. Trots att i alla fall jag var övertygad om att vi skulle vinna.

Imorgon, lördag, har vi vår andra. Match alltså. Och igen är jag säker på att vi kommer vinna. Javisst.

Jag är kanske av någon anledning dum som tror det, men det gör jag ändå.

Vi möter Århus den här gången. Århus är ett av dom lag som drabbats väldigt synbart av krisen. Det skrivs i tidningarna om deras brist på pengar. Dom kan inte betala sina spelare, och dom kan inte betala DHF (det danska handbollförbundet). Dom kan inte betala ett par andra klubbar som dom är skyldiga pengar sedan några tv-matcher och dom kan inte betala sin skatt.
På vissa håll sägs det att det inte ser så bra ut för Århus. Andra säger att dom visst kommer klara sig.

TV2 Sporten skriver om tre klubbar som dom helst vill stänga ute från serien, men nämner inte vilka. Fast den ena är ju Århus.
Och FCK's herrlag ska slås ihop med det nya storprojektet AG Håndbold. Och det har ju förstås fått Magnus Andersson att hamna utanför.

Andra klubbar vars spelare tvingats gå ner i lön är KIF Vejen och GOG/Odense. Även FCM /Ikast har hamnat lite tråkigt till och det innebär i det här fallet att klubben inte får skriva nya kontrakt. Fast dom fick ju Trine Troelsen att byta från just Århus till FCM i alla fall.

Inte vet jag, men det är inte direkt högkonjunktur på handbollsmarknaden för närvarande.

Om det nu var någon som trodde det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?