Jag packar mina knäskydd och drar ett tag

Jag är hemma i Vejle igen nu. Men bara några timmar. Redan i eftermiddag blir jag hämtad för en tur till Skanderborg där vi ska besöka Puma, och sen Horsens. Där blir det middag på restaurang för några frivilliga ur laget och sen ska jag och vänsterkanten (som även hon bor en bit från Horsens) sova hos den andra högerkanten.
På tisdag morgon ska vi nämligen vara i Forum redan klockan 06.00 för vidare färd mot Polen.

Jag vet inte riktigt hur mycket jag ser fram emot tretton timmar i en fullproppad buss, men det är väl bara nåt man får ta så här i handbollstider.

Platsen vi ska till heter Gdynia. Och enligt min beresta och fina vän Carro ingår den i ett trekantsområde ihop med städerna Sopot och Gdansk. I Sopot kan man bada, i Gdansk kan man spana in den gamla stan och köpa bärnsten och i Gdynia kan man visst inte så mycket alls. Men jag utgår från att där finns en handbollshall.

Anyway, schema:

Onsdag
09.00 - 11.00 - träning
15.00 - 17.00 - träning

Torsdag
09.00 - 11.00 - träning
14.00 - 16.00 - träning

Fredag
16.00 - match - Horsens HK vs KS AZS Politechnika Kozsalinska Kozsalin

Lördag
16.00 - match - Horsens HK vs EKS Start Elblag

Söndag
13.00 - match - Vistal Laczpol Gdynia vs Horsens HK

Plus ett pass styrka och ett pass löp.

Sen åker vi hem igen. Jag antar att det innebär att vi är i Horsens vid femtiden på morgonen.
Men det är ju lugnt. Tror inte att min svenskalektion börjar förrän klockan åtta.

Oh, the joy.

Sen tror jag inte att vi ska resa så mycket mer.
Om ni ursäktar så måste jag dra nu. Ska ladda min ipod med underhållning värdig en trettontimmarsresagenomdanmarktysklandochpolenochtillbakaigen.

Finns det internet i Gdynia kommer jag att uppdatera. Förhoppningsvis. För jag tar inte med mig datorn, men min ipod touch och den kan man ju surfa med.

Så, auf wiedersehen, om allt går bra.

Förresten, har ni saknat mig eller?
Ni visste väl att jag skulle komma tillbaka va?

Tänkte väl det.

Kommentarer

Caroline sa…
En riktig sevärdhet i Polen är vägarna. Förbered dig på en ganska hoppig, skuttig tur. Och håll utkik i vägkanten efter bärförsäljare. De är vanliga.
Anonym sa…
Visst trodde vi du skulle komma tillbaka, men ett litet tag tvivlade vi nog :)
Marcus sa…
Äntligen tillbaka!!
Broström sa…
Jag har saknat dej. Som fan till och med.
Anonym sa…
Välkommen tillbaka och lycka till i Polen. Caroline har enligt min erfarenhet rätt i sina omdömen.

Carina i Ty

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?