Farväl semester, hallå vardag

Jaja, ni hajade väl att det var HH va? Som jag ska spela för.

Och det går undan här i handbollsvärlden.
För imorgon ska jag till Sæby och spela turnering. Sæby ligger två timmar norrut, nära Frederikshavn.
Och så kommer jag hem igen på söndag. På tisdag är det Polen och tillbaka igen på söndag.

Jag fick skjuta upp ett par inbokade svenskalektioner, men det gör ju inget. Jag får ju spela handboll.

Imorgon ska jag också kolla på två lägenheter i Horsens. För tillfället bor jag i den fina staden Vejle, två mil söder om Horsens. Här kryllar det av någon anledning av svenskar (för varje gång jag är inne i byn - vilket är ganska ofta - hör jag flera olika svenska sällskap diskutera den dyra danska kronan) och här har jag spenderat en ganska stor del av min sommarsemester.
Man kan säga att Vejle har varit som en semester för mig, men att det nu är dags att återvända till vardagen. I Horsens.

Det har skrivits om mitt oerhört konstiga beslut att återvända till HH, eftersom jag ju "flyttat ut ur min lägenhet" där. Men jag kan säga så här: Det hade jag gjort oavsett om jag skrivit kontraktet redan i mars. Trött på lägenheten, trött på gamla hjulspår.

Det behövdes en nystart, om ni förstår. Så det blir det nu. Nystart, men ändå på ett välkänt sätt.

Kan tyvärr inte länka till den lokala tidningen i Horsens eftersom dom kräver lösenord och annat strunt där, men jag kan länka till ett annat trevligt ställe.

Kroppen är lite sliten efter dagens handbollspass. Men jag har blivit lovad massage.
Det blir nog bra det här.

Kommentarer

Anonym sa…
Var det denna nyhet som var kap25 sandlåde nivån eller är det ännu historia?

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?