But tonight I say no, to you and to everything you bring

Jag har tänkt på det här med kärlek ett tag. Och på varför det är som det är. På varför det får oss att agera som vi gör.

Jag till exempel, beter mig som en idiot.

Och det är så mycket lättare att se det efteråt, som att kolla på sig själv i backspegeln, eller att titta på alla andra och säga "men herre gud, ser du inte, hur han får dig att krympa?", än att upptäcka det på sig själv under tiden.

Och jag undrar vad det är som gör det så lätt att låta tankarna vandra alldeles för långt bort från verkligheten. Och varför just jag är expert på att låtsas som att jag tror att det blir bättre sen.
Jag vet att jag borde leva lite mer i nuet, och inte fokusera på saker jag tror kanske händer i framtiden.

För helt plötsligt vaknar man upp och har hamnat på ett helt annat ställe än där man började, utan att man själv har märkt att tiden bara har passerat förbi, när man liksom fortfarande var ungefär som sovande. Och vad kan man göra när man redan har hamnat där, alldeles för långt bort, alldeles för fel?

Men jag antar att jag fortfarande tror på den, av någon outgrundlig jävla anledning. Kärleken alltså.

Beter ni er också som idioter, eller är det bara jag?

Bra handbollsblogg det här, indeed.

Kommentarer

airaM sa…
Jag med, så klart. Det vet du. Att jag beter mej som en idiot, alltså. Fast egentligen är det ju inte vi, utan de som inte tror, som är idioterna. Vi bestämmer så!

Kram!
Linda sa…
detta har inget med kärlek att göra men värt att uppmärksammas.Gunnar Prokop en skam för handboll.
http://www.ipetitions.com/petition/banprokop/
Jenny sa…
Kärlek ja.. Kan få vem som helst att bara vilja dö! Att ge bort sitt hjärta och blotta sina inersta känslor, för att sedan sekunden efter behandlas som luft. Jag är där nu. Just nu provar jag chokladrehabilitering. Det fungerar sådär..
Bettan sa…
Kärlek och idiotism hör ihop, visste du inte det???
Inte konstigt när kroppen sätter in alla möjliga, konstiga kemiska processer för att få oss att glömma verkligheten..
Man är chanslös!
Ända fram till den dag man lärt sig överlista effekterna av kroppens krigsföring mot allt som heter vettiga tankar.
Men det finns hopp! Det kommer med åldern och erfarenheten, upptäckte jag. Helt plötsligt, från ingenstans kunde tom jag säga ifrån! Jag, som alltid varit en mespropp! Jag kunde tillomed tänka en o annan vettig tanke.
Och nu, nu funkar den äntligen, kärleken.. ;D
*bamsekrammen*

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?