Where you lead I will follow

Vi hade mental träning idag. Tydligen ska vi ha det ungefär nästan varje onsdag i fortsättningen. Förra veckan röstade vi igenom mitt bästa förslag: Væk med "jamen", vilket ordagrant betyder "Bort med "ja, men..." och i praktiken innebär att man inte längre får svara saker som:

"Ja, men det var för att..."
"Men, jag tänkte att..."

när tränaren säger något till dig.

Om jag någonsin blir tränare ska jag införa spöstraff för spelare som svarar så där. Nämligen.
Och nu jobbar vi inte heller med det här i Horsens längre.

Hurra för det.

Under dagens möte satsade vi på att lägga vikt på alla dom saker vi som lag gör bra. Vi fyllde en whiteboard faktiskt. Kanske märkligt, med tanke på att vi är ett bottenlag, men icke desto mindre sant.

Och så pratade vi om förebilder eller personer vi ser upp till. Jag vet aldrig riktigt vad jag ska svara på den frågan, för jag tycker att det ändrar sig så ofta. Och så beror det på inom vilket område man ska röra sig.

Men idag valde jag en av mina storasystrar, Sofia, för att hon är så fantastisk på att skriva och på att berätta en historia och på att vara rolig. Och för att hon är så läskigt intelligent. Så där som jag så gärna skulle vilja vara men aldrig kommer att bli.

Det är för mycket MTV och för lite P1 på mig tror jag.

Och du då. Vilken är din förebild och varför?

Kommentarer

airaM sa…
Det är ju lite olika, som du säger. Oftast är det min mamma. Ibland är det du.
Lisbeth sa…
Jag har också olika förebilder.
Men det är oftast personer som ger mer än de tar. Och då handlar det inte om pengar utan om kärlek, erfarenhet och glädje.
Annika sa…
airaM: Jag vet ju att du bara säger så där för att vara snäll, men jag blir så oerhört smickrad ändå! Tack!

Lisbeth: Ja, personer som bara tar och aldrig ger ska man inte se upp till! (Och för övrigt inte heller ödsla tid på.)
airaM sa…
Men se, att där har du så fel, så fel. För det är alldeles sant, det jag skrev. Rocka loss i London nu!
Annika sa…
airaM: Men åh. Made my day.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?