Thought that I would die without you but I'm living

Jag såg Mångalen igår. Den där filmen ni vet. Med Cher och Nicolas Cage. Jag tror att jag kanske har sett den filmen fyra gånger eller så, men aldrig med meningen, för den har bara alltid dykt upp i min tv.

Men den är egentligen bra. Lite konstig, men bra.

Och besöket idag gick bra det med.

Efter Mångalen kom jag naturligtvis att tänka på en sång. Det gör jag alltid.
Och en sång blev till flera. Och plötsligt fanns det en flashbacklista.

Belinda Carlisle - La Luna (och som alla ju vet heter måne luna på italienska)
Belinda Carlisle - Circle in the sand
Belinda Carlisle - Heaven is a place on earth
Belinda Carlisle - Leave a light on

Kylie Minogue - Better the devil you know
Kylie Minogue - I should be so lucky

Kylie hade jag på LP. Det var tider det, folket. Tider! Belinda fanns på ett blandband.

Vet ni ens vad det är? LP och kassettband.

Säkert inte. Men det är okej. För alldeles oberoende av era eventuella kunskaper om gammal lagringsmedia så såg jag Bröllopsfotografen nyss.

Se den! För det säger jag er, att det var en himla bra film.

Gött ändå, att ytterligare ett inlägg blev väldigt givande.

Kommentarer

Amondine sa…
sitter och ler nostaligist åt din playlist. Grym va hon BC. Dock hade jag den på CD...
Solen skiner här! Hoppas den gör det i DK också.
Annika sa…
Amondine: Solen skiner här med!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?