And I'm learning how to count upon...

Jo men. Dagen började bra idag. Förutom att jag fick sopa trettio kilo snö av bilen då.
Men sen var jag på möte som var givande och trevligt. Så nu har jag massa idéer att verkställa.

Och sen, sen var jag på Systemet. Och vad hände då?

The joy!

Igår var jag inne på Weekday och hörde en sån himla bra låt! Så jag frågade vem som sjöng. Buffy, sa hon. En äldre Buffy. På LP (om ni inte vet vad det är för nåt så får ni googla). Nu finns inte den skivan jag hörde på Spotify, men jag har hittat den bästa låten på YouTube:
Buffy Sainte-Marie - Soldier blue.

Och en annan fin:
Buffy Sainte-Marie - Now you've been gone for a long time.

Det häftigaste med henne är att hon är från Saskatchewan (mitt favoritområde i Kanada, om man nu kan ha ett sånt) och född in i indianstammen Cree. Men sen blev hon bortadopterad till Massachusetts (eller Massa-to-shits som Jessica Simpson kallade det i serien Newlyweds, men det var visst ett annat ämne det).

När jag var liten ville jag nämligen helst av allt vara en indian. Ett lejon med visserligen, men helst en indian. Och jag känner mig fortfarande lite sugen faktiskt.

Fullfjädrad indian.

Den här Buffy är kanske ljusår från mina vanliga låttips här på bloggen. Men icke desto mindre en pärla bland musikaliska skapelser!

Så, Spotify-listan (som blandar Buffy med Amy Macdonalds nya - som jag för övrigt hörde på H&M) för dagen:

1. Buffy Sainte-Marie - Starwalker (indianintrot!)
2. Amy Macdonald - Don't tell me that it's over
3. Amy Macdonald - Give it all up
4. Amy Macdonald - My only one
5. Amy Macdonald - What happiness means to me

Nu är klockan lite över fyra och det är mörkt ute. Men det gör inget, för ikväll är det lagfest.

Ha det bäst!

Kommentarer

airaM sa…
Underbar bild söto! Rocka på i kväll.. Pöss!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?