Six days and counting

FFM = Fredag med Fys-Mikael = utmärkt! Glädjande, styrkande, hoppingivande.

Och nu är det främst en sak ni behöver veta (och förvisso även främst en sak som cirkulerar runt i mitt huvud):

På fredag.
Handbollstest.

Håll tummarna.
Är ni snälla.

(Och inte för att det då gått 6 månader - fast det har det precis då - utan för att jag är REDO!)

Det är fanimej dags nu!
Men det blir HÅRT och TUFFT och stackars mig, säger Fys-Mikael. Så jag hoppas jag klarar det till belåtenhet.

Testerna jag ska få genomgå är olika och jag känner inte till mycket om dom. Men jag vet att jag kommer få göra likadana test med båda benen och höger ska klara minst 90% av det vänster klarar. Och nej, man får inte maska eller fuska för att få bättre testresultat. (Dels för att det ju är dumt och dels för att Fys-Mikael vet när man fuskar. Han vet nästan allt faktiskt.)

Vad har ni för erfarenheter av återkomsten på banan? Gjorde ni tester? Och hur kändes det att börja igen? Tipsa mig för sjutton!

Fick förresten beröm för att alltid vara så positiv här på bloggen. Och det tackar jag varmt för!

Men det bottnar främst i att det är två saker jag tror starkt på:
1. att allt ordnar sig, och
2. att det går bättre, snabbare, enklare med hjälp av positivitet.

Och jag är som regel en mycket positiv person. Nu för tiden.

Det hjälper mig att tänka framåt och fokusera på det bra istället för att krampaktigt hålla fast vid det som inte är så bra och gräva ner sig vid minsta motgång. Ior och hans beteende är bara sött på film, inte i verkligheten.
Som efter en match till exempel. Dålig insats: skit i det, eller lär dig av det och gå vidare. Ingen minns ändå att du var pissdålig just den matchen.

För, som den gamla klyschan så riktigt påstår: idrott är en färskvara. Glöm aldrig det!

Kommentarer

Broström sa…
Jag gjorde aldrig ett så "uppstyrt" test, faktiskt. Jag gjorde något slags test och det såg bra ut, men jag skulle inte köra riktigt fullt, bara anfall. Så åkte jag med på en försäsongsturnering och spelare efter spelare föll bort pga skador och sjukdomar, så jag fick spela en hel del. Det gick jättebra! Sen var det bara att fortsätta. Och jag var faktiskt aldrig rädd.

Men det är nog att föredra att göra ett sånt där ordentligt test som du ska göra. Lite säkrare.

Jag håller varenda tumme jag har!
H.N. sa…
http://www.proteamonline.se/customers/news_show.asp?Id=509&NewsId=108730

"På sin tid i Heid i div 1 spelade Annika Wiel Fredén både på nio (mest) och på sex meter. Och Annika vann skytteligan två år i rad i div 1 innan hon steget till Sävehof. Under två år i Partille, då hon utnämndes till Göteborgs bästa spelare, tog Annika en ordinarie plats i Schefverts nya landslag. Och efter flytten till Danmark och Horsens HK i högsta ligan fortsatte framgångarna. Annika utsågs 2006 till Sveriges bästa damhandbollsspelare och vid Sverige-EM samma år kom hon med i mästerskapens All Star Team. Och i fjol utsågs hon till Horsens bästa handbollsspelare.

Annika utsågs nyligen av www.europamester.dk till bästa svenska spelaren i Danmark sedan Åsa Eriksson."

Tungt.

Hoppas nu att dina tester går bra. Norrländska tummar hålles.
Jennie sa…
Jag opererade mitt främre korsband i början på januari 2008, och nio månader senare, i september gjorde jag "sluttesterna". Det är som du beskriver, tester i form av hopp och stabilitet och då ska ena benet ha 90% av det andras styrka. Tycker det är en bra och lite mer realistisk bild av hur knät återhämtat sig genom rehab-perioden. Har annars hört om de som testat sig genom en maskin som "tvingar ner" smalbenet, så ska man hålla emot så gott som det går.
Känslan av att börja på riktigt var helt underbar, de första träningarna man visste att man fick ta i max och ha maximal kroppskontakt. Tyvärr är timingen inte lika bra vilket också är förståeligt, men det kommer tillbaks efter någon månad kontinuerligt tränande.
Självklart var man rädd, men vetskapen att det faktiskt ska hålla efter testerna gör att man vågar sig på att göra t.ex. stegisättningar och snurrar. Det förvånade mig hur försiktig jag var, med tanke på att jag var ganska orädd innan men efter några smällar när man förstår att det verkligen håller på riktigt, då är det bara att köra!

Hoppas testerna går bra nu!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?