Ännu ett steg närmare

Idag. Den efterlängtade träningen. Med hopp. Och rörelser.

Den gjorde mig inte besviken.

Men herre gud, vad stört det kändes att plötsligt få lov att hoppa på högerbenet (men landar ju givetvis fortfarande bara på vänster). Började lite lätt med att bara hoppa uppåt liksom, från stillastående, men ökade relativt snabbt på till ett par snabba steg innan hoppet. Och så blev det till en serie. Och så fortsatte det. Ni fattar nog. Jag är ju inte den som gillar att det går sakta framåt.

Först blev jag nästan lite irriterad på mig själv för att jag inte kunde hundra procent redan från början. men så insåg jag trots allt att det nog är så för alla. Att en lång tid med ett skadat knä sätter sina spår i rörelserna. Och jag tänker att det är nog smart att inte gå från noll till hundra redan på första träningen. Men det tar emot, det gör det.

Men det gick bättre och bättre. Mycket bättre! Det kändes normalare och normalare och rädslan liksom försvann lite.
Och i slutet av träningen sköt jag hoppskott. Flera hundra stycken typ.

Long time no see och welcome back hoppskottet!

Den 27 april har det gått 6 månader sedan operationen. Det är den magiska gränsen.

Kommentarer

Broström sa…
Härligt Annika! Jag vet hur den där sprudlande känslan känns, åh, vad skön den är! =) Sex månader snart alltså, tiden går fort när det är någon annan det handlar om. =)
Mattias sa…
glad för din skull :D det är riktigt kul att se dig på planen när du spelar :D
Tänk på att inte gå på för hårt så de blir värre bara :)
Vet du vad Medde Grundström har för blogg?

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?