All I know is that I should

Det har varit en fin dag idag. Trots att den började med morgonträning.

Det var soligt och isigt och kallt. Så jag och Island gick promenad och nördade oss med våra kameror.
Det var lite som att gå på en världsintroduktionstur med en som suttit inlåst i isoleringscellen dom senaste tjugo åren.

Först passerade vi ett fallet träd.
- Wow! That tree fell down!
- Japp.
- This is so strange to me. In Iceland we don't have woods. We don't have trees high enough to fall.

Sen såg vi ett rådjur. Och hon utbrast: What the fuck was that!?
- En bambi, svarade jag.
- What! Do we have those animals here?
- Ja...
- Shit!

Och så gick hon och testade lite olika läten som hon tänkte kunde vara rådjursläten ett tag.

Sen klättrade hon upp i ett träd.

Stämmer det verkligen? Har dom inga rådjur och inga träd på Island? Har dom bara gejsrar och ekonomiska problem?

Nu sitter jag och leker med min telefon som jag fick idag. Eller ja, fick och fick...
Men jag kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller tycker att den är sjukt jobbig.

Kommentarer

H.N. sa…
Hon har inte sagt nåt om solen ?
Jag läste nånstans att det bara fanns 2 slags väder på Island: Antingen regnade det eller så skulle det strax börja regna.

Stackars islänningar.. va ?
Michey sa…
Telefoner skall man kunna ringa på, kanske ett o annat sms men sen får det vara nog med teknik. Punkt!

Gammelmodig? Japp, and i love it! =)
Annika sa…
H.N: Hon säger att det inte alls regnar så mycket söm här. Men å andra sidan, när det väl gör det kan man inte gå med paraply för det blåser nämligen alltid på ön.

Ja, stackars islänningarna!

Michey: Min kan ringa och den kan sms:a. Men den är rosa med och det känns inte helt rätt. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?