En liten bit finhet

Jag fick en fråga igen. Från Emma den här gången:

Hej!

Mitt korsband gick av i år och nu väntar jag förbryllt på operationen som ska ske den 25 januari. Jag har läst igenom alla dina blogginlägg som har med ditt avslitna korsband att göra och som "Fys-Mikael" sa kunde du i princip träna vilken korsbandspatient som helst, bättre än alla dom på hans arbetsplats. ;)

Därför tänkte jag fråga dig, finns det övningar så att man inte har tunga ben inför comebacken? Körde du spinning eller var du ute och löpte? Jag vill få bort tyngden i benen och vara lika fartfylld som jag var innan skadan.

Tacksam för svar! :)


Och jag svarar:

Hej!

Jag tror inte du ska vara så rädd för att få tunga ben när du kommer tillbaka. Kanske om du tränar extremt mycket ben, men då menar jag verkligen för mycket. Men annars tyckte jag att benen hängde med väldigt bra i knäets förbättring.
Snabbheten får du naturligtvis inte tillbaka med en gång, men var noga med dina övningar och gör extra av allt, så kommer den snart den med.
Jag körde rätt mycket löpning och en hel del cykling. Men spinning tycker jag är så förbenat urtråkigt så det höll jag mig från så mycket som möjligt. Jag tränade väldigt mycket spänst och väldigt många glidövningar på matta. Och så snart jag kunde med en handboll i handen. Det är verkligen ett tips jag kan ge dig: var med på allt du kan i handbollsträning. Även om det bara är fem minuters passningsteknik, eller uppvärmning av målvakterna eller vad som helst, så var med!

Lycka till!


Och sen skrev hon:
Tänkte bara lägga till att jag gjorde ett blogginlägg om dig ikväll. Du är inspirerande.

Så sött att man dör. Man kan läsa det här.

Kommentarer

Emma sa…
Tack för att du tog dig tid att svara! :) Det betyder!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?