I gave it all and got nothing back

Det var ju det där med nytt år och sånt. Jag vet inte riktigt jag.

Men jag tror det blir ett jävligt bra år. 2010. Vad tror ni?

En till från vesterhavet, det var ju så fint där och ljuset var så bra.

Jag tänkte att det kunde vara kul med en lista. Som för att summera skiten som varit i väntan på det ljusa. Och jag gillar ju listor, som ni vet.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. Kom tillbaka efter en korsbandsskada.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gillar inte nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Javisst.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, lyckligtvis inte.

5. Vilka länder besökte du?
Tyskland. Och Sverige då.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, trygghet.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
1 januari 2009.

8. Vad var din största framgång 2009?
Det måste ju vara att komma tillbaka till handbollsbanan igen.

9. Största misstaget?
Mitt konstanta misstag är min naivitet.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nix.

11. Bästa köpet?
Min iPod touch.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder säkerligen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
O ja. Många saker.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Kate Voegele - Lift me up, Jupiter Rising - Live the day, Håkan Hellström - Luften bor i mina steg, 50 Cent - Get up, Anna Ternheim - Shoreline, Keri Hilson feat. Kanye West - Knock you down, Carla Bruni - Before the world was made, Tina Dickow - Open wide, Joshua Radin - I'd rather be with you, Missy Higgins - Where I stood, Carolina Wallin Pérez - Pärlor, Magtens Korridorer - Drømmer.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det beror nog lite på när precis man menar. Just nu är jag rätt glad, men ändå inte.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ifrågasatt och sagt nej.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ja, det var ju det där med naiviteten då.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma.

19. Blev du kär i år?
Ja. Men det gick över.

20. Favoritprogram på TV?
Bonde söker fru, Americas Next Top Model.

21. Bästa boken du läste i år?
Helena von Zweigbergk - Ur vulkanens mun. Utan konkurrens den bok vars ord fått mig mest berörd.

22. Största musikaliska upptäckten?
Det finns så många bra.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag hade inte önskat mig nåt. Men jag fick en mamma på besök. Det var väldigt fint.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Spelade träningsmatch och var på restaurang med mamma och pappa.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Lite konstigt så där. Som den brukar vara.

29. Vad fick dig att må bra?
En stunds kärlek. Min familj. Mina vänner. Att fotografera. Att spela handboll.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

31. Vem saknade du?
Dom som inte bor här.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Nummer 19 och nummer 27. Utan tvekan.



Så där ja. Nu ska jag låtsas att jag är snygg och gå på middag och fest.

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Leif sa…
Godt nytår !

Vi ses i Gigantium i Aalborg:

D. 19-03-10 klokken 20.

Håber at Horsens får smæk :)

Hej fra leif.
Anonym sa…
Kanske den sämsta handbollsbloggen av alla. Bra musikttips och fina bilder dock.
Anonym sa…
Som handbollsblogg- alltså analyser, spelare, rykten i handbollsvärlden så är det nog inte så mycket med Annikas blogg- kan hålla med. Åtminstone under senare tid.
Men... Här nedan är hennes målsättning till varför hon bloggar, hämtat ur hennes egen blogg i första inlägget. Och det är nåt annat det:


"...jag skulle använda den här bloggen då och då. För att försöka beskriva mitt liv som professionell handbollsspelare i Danmark.

När jag var yngre så hade jag inte dom stora drömmarna om att komma till proffslivet. Jag hade förmodligen andra mål i livet, även om jag inte minns dom nu. Handboll har alltid funnits, men inte särskilt länge på högre nivå än att den går att kombinera med alla andra saker som kan vara viktiga i livet. Men helt plötsligt så fanns den bara där, drömmen om handbollslivet."
Carina i Tyskland sa…
Kul att läsa om ditt 2009! Är det ok om jag lånar listan?

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?