Jag är fortfarande trasig


den dagen det inte längre finns någon annan
här, i mitt hjärta

kan jag kanske finnas för dig

men det finns för många spillror
än
för många spår
av honom

det är svårt att andas
att tänka, att förstå
med skärvor kvar
som fortfarande känns
som glassplitter under bara fötter

så slösa inte alla dina kvaliteter på mig
slösa inga tankar på oss
för det finns inget rationellt kvar
i mig

jag tänker inte längre
som jag borde
jag tänker inte längre
som man ska

men jag antar att, om du gör mig hel
kan du få mig sen

Kommentarer

airaM sa…
Jag ger dej en kram, för då brukar det kännas lite bättre. Kram.
Annika sa…
airaM: Tack! Och du får en tillbaka. Kram.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?