Det händer så mycket här där jag är

Oh, idag har det varit en riktigt bra dag!
Fast den har inte varit så lång än. Speciellt inte med tanke på att jag gick upp först tjugo i ett.

Men sen gick det undan. Hann knappt äta frukost innan det var dags att åka iväg till dom sydöstra stadsdelarna och gå på café. Den lilla systern hade konsert. Och hon sjöng jättejättefint.

Den lilla systern med gitarren och rösten i Mölnlycke kulturhus.

Och efter det hade vi en dejt med morfar som ville bjussa på räkmacka på Heaven 23. Så nu behöver jag ingen middag. Svinbra. Blir glass istället, om det nu var någon som undrade.

Och om ni undrade lite till så kan man läsa om den större systerns pjäs, Ruttet - ett prinsessliv som nu sätts upp i Göteborg, här.

Knät mår dessutom mycket bra trots alla dessa ansträngande aktiviteter.
Sten förmanade mig igår. Han sa: Du får inte halka dom första tre veckorna.
Jag tycker det var bra sagt, för jag hade själv bestämt mig för det. Att halka står numera inte på min dagsplanering.

Agrafftång någon?

Kommentarer

Anonym sa…
era föräldrar måste vara ofantligt stolta över er tjejer!
Sara sa…
Vi har en här så kom hit! De satte en häftklammer i ett sår på en näsa idag under matchen för att ta bort den igen efter... Behövdes tydligen bara två strips!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?