Sitt inte bara tyst!

Jag berättade för en som arbetar på det lokala gymmet om min önskan att åka utomlands, att se världen. Det tyckte han var bra. Han tyckte dessutom inte att Sverige var så mycket att ha, trots att han själv kommer därifrån.
Och vi pratade vidare. Jag nämnde bland annat Afrika som en av dom delarna jag skulle vilja besöka. Personen på gymmet kunde däremot inte alls se anledningen till att resa dit.

Nej, sa han. Där finns det ju bara svartingar. Dit skulle jag inte vilja åka!

Jag vet inte med er, men själv är jag inte alls förvånad över att det är krig i världen. Heller inte över att det existerar mobbing eller att folk känner sig utstötta, orättvist behandlade och ensamma.

Jag känner att jag måste göra något snart. Ge mig ett projekt, så ska jag stötta det. Eller visa mig en väg att gå, så startar jag det själv.

Kommentarer

Anonym sa…
Socialantropologi och sen jobb för FN/UNESCO el liknande
Caroline sa…
Handikappade bara dreglar.
Anonym sa…
Tänk om han hade varit blind! Då hade han ju inte sett vilken hudfärg afrikaner har (som förövrigt inte bara är "svartingar"). :)

Suck, jag blir så förbannat trött på människor som dömer folk efter utsidan. Döm dem efter deras handlingar istället.

Jag återkommer med ett projekt!

*kramar*

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?