Stiltje på landet och jag räknar ner igen

Jaha. Det här med att det är uppehåll i serien och så. Gillar det inte. Det är lite tråkigt faktiskt. Det finns liksom inget att sysselsätta sig med.
Förutom att fortsätta med det ständiga oket att böja och sträcka det högra benet. Men det går i alla fall framåt. Tror jag.

Fysen säger: Den här rörelsen kan du göra hundra gånger per dag.
Hundra!
Fysen fortsätter: När du sitter framför tv:n till exempel.

Jag vet inte riktigt... Orkar nog inte räkna så himla noga. Men det är väl som med allt annat man ska göra ofta. Lite på känn alltså.
Igår fick jag dock styrt upp att jag får lov att träna ihop med fysen två gånger i veckan (jag bad om det alltså och det gick bra). Eller i alla fall där han jobbar, så att jag inte behöver ringa till sjukgymnast-Mia varje gång jag har en fråga under pågående träningspass. Det är ju framför allt oerhört bra för hennes telefonräkning eftersom hon från och med på måndag kommer befinna sig i Makedonien med landslaget.

Första EM-matchen på tisdag (och jag som till och med har tv4 här, kan ju inte bli bättre!) och jag kommer sitta klistrad, I tell you.

Ikväll är det fest i Horsens. VIP-inbjudna till något slags jingle-hallojsa på ett ställe i byn. Och efter vad jag har fått veta om lagets senaste besök där så kan jag förvänta mig lite vad som helst.

Och snart är det tredje advent. Både första och andra kommer först, jag vet det, men bryr mig inte särskilt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?