Jag bara rapporterar lite

Det är rätt sent nu igen. Och hunden ligger på köksgolvet och gnäller lite. Jag säger "tyst" ett par gånger innan jag minns att det är hjälp han vill ha.
Då spatserar jag dom få stegen över till köket och ställer min ena fot som stöd bakom hans vänstra bakben. På det sättet kan han lättare resa sig. Han viftar på svansen när jag klappar på hans mjuka päls och jag känner mig lite dum som inte förstod direkt vad det var han ville.

Jag stannar uppe länge och sover till mitt på dagen numera. Vet inte riktigt varför men kan väl ana att det är för att få några minuter i ensamhet innan jag går och lägger mig.
Är fortfarande i Göteborg och bor hos mamma och pappa. Det är trevligt och mysigt men inte så osocialt. Fast roligt också. Men det ska bli skönt att komma hem till min egna lägenhet snart.

Knät går framåt, så det känns positivt. Igår fick jag till och med följa med på hundens kvällspromenad. Den är inte så lång. Bara ett par kvarter bort och ett några steg in i skogen. Skulle kunna skynda snabbare på kryckorna men måste vara noggrann och sätta i hälen först och sträcka ordentligt på knät.
Jag gör precis som jag har blivit tillsagd och det är kanske första gången i mitt vuxna liv som jag är en mönsterelev. En spännande erfarenhet även det.

Kommentarer

Anonym sa…
"Det är trevligt och mysigt men inte så osocialt."

Underbart! Just så är det! Du valde att säga det på ett väldigt fint sätt! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?