Svensk division ett borde skärpa sig!

Jag var och såg Hisingen möta Kungälv igår. Det skulle väl vara någon typ av toppmatch kanske, med tanke på att båda lagen har elitseriedrömmar. Och i alla fall Hisingen är väl ett av dom lagen som uttalat sitt tänkta mål om att spela SM-final år 2011.
Då har dom lite att jobba på helt enkelt, för det jag såg var nämligen bedrövligt dåligt.

Det var stegfel och dubbelstuds och övertramp hela tiden. Det var faktiskt så många tekniska fel att det var jobbigt att kolla. Dessutom befann sig domarna på någon slags A-flicksnivå i sina domslut och det gjorde inte direkt matchen bättre. Det roligaste som hände var att den ena domaren ramlade och stukade foten så att hon fick bli tejpad av Kungälvs sjukgymnast innan matchen kunde fortsätta.

Jag förstår att lag som kommer upp i elitserien från division ett nästan aldrig klarar av att hålla sig kvar. Skillnaden mellan dom båda serierna är nämligen milsvid. Det är som om det bara finns elitserien och sen inget alls på ett tag. Typ till division två, för där är det ok att vara kass. Där förväntar man sig att lagen ska vara ganska dåliga, precis som dom är, men i en toppmatch i division ett förväntar i alla fall jag mig att få se glimtar av lysande spel eller åtminstone ana en viss talang bland vissa spelare.
Det fanns inget av det igår.

Nu är det visserligen rätt många år kvar till 2011, men jag tror knappast att varken Hisingen eller Kungälv kommer befinna sig i finalen då. Möjligtvis i botten av elitserien för att när säsongen är slut ha åkt raka vägen ner i ettan igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?