Högsta punkten säger du?

Har insett att jag har fått hit en äkta promenadkompis i och med att Jessa bor här nu. Äntligen någon som vill ut i den fina höstvärlden och kolla läget! Det är faktiskt inte så spännande att vandra omkring själv.

Vi har gjort upp storslagna planer, min promenadkompis och jag. Hela närområdet ska vi besöka. Inklusive IKEA. Men det gills på något sätt inte, trots att det är så fantastiskt. Och Danmarks högsta punkt har vi tänkt oss att se. Yding Skovhøj heter den och lär vara 173 m.ö.h. Skrämmande låg för att vara hög, om ni frågar mig. Tränar-Claus säger sig ha visat den för Åsa. Hon skrattade rått. Mycket underligt, det säger jag bara. Oerhört underligt!

Kommentarer

Anonym sa…
Himmelsbjerget på Jylland är 147 meter. Men det står ett torn på toppen som är 25 meter. Alltså 172 totalt. Close to 173. I svenska skolor fick man lära sig ända in på 60-talet att Himmelsbjerget var Danmarks högsta. Men danskarna själva visste redan 1847 att så inte var fallet. Ibland tar sanningen lång tid på sig att nå över vatten. Fast det kanske inte är så viktigt vilken kulle som är högst.
Anonym sa…
nu kommer jag att fråga en mycket konstig fråga MEN... har ikea samma utbud i danmark som i sverige?? (Det är sånt som kan röra sig i mitt huvud om dagarna haha)
Anonym sa…
kom ih�g att skicka ett mms till Schevan fr�n toppen!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?