Äntligen igång!

Det är handboll på tv nu, Slagelse mot Kif Vejen (som är synonymt med den klubben som förut gick under namnet Kolding och även är Jenny Gustafssons lag). Det är underbart att säsongen har börjat igen! Jag älskar att se på matcher. Helst live så klart, men tv är ok det med.
På tisdag åker vi förmodligen dock till Gudme och live-ser Tina Flognmans GOG spela hemma. Även dom mot Slagelse.

Ska försöka få med mig Jessa också. Hon måste ju introduceras till det danska handbollslivet. Och på onsdag börjar allvaret även för henne. Säsongens första hemmamatch mot Esbjerg.
Även om matchen mot Ikast i onsdags var årets första, så är det något speciellt med den första i vår hall Forum. Vi har även blivit hotade med att det ska sättas upp några gigantiska helfigursfoton à la banderoller på oss spelare. Kan ju tänka mig hur nöjd jag kommer känna mig efter att ha sett dom... Men oavsett vilket så är matchen viktig som fan! Dom så kallade "experterna" har på förhand placerat oss på ligans näst sista plats. Det är inte riktigt så vi själva har tänkt oss att ha det. Och Esbjerg är ett av dom lagen som vi, för att visa experternas feltagning, ska ha under oss. Så jag antar att det är upp till bevis på onsdag.

Nu börjar snart andra halvlek på tv och jag ska heja lite på både Slagelses Marianne Bonde (som spelade i Horsens förra säsongen) och så klart Jenny G.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?