Hänger ni med eller?

Det är så spännande det här med handboll. Att det är säsongsdags nu igen. Eller vad säger ni?

Hela sommarmånaderna (bara samlingsnamnet på dom var ju i och för sig ett hån i år) är det liksom något som saknas. Det är som om en tomhet kommer och lägger sig och gnager längst inne i mitt medvetande. Men nu är det dags igen. Livet återvänder. Välkommen underbara liv!

Om jag fick önska mig en superkraft så hade jag helt klart valt att ha kraften att kunna förflytta mig långa sträckor på überkort tid. Typ: Horsens - Göteborg på fem sekunder. Då hade jag åkt runt runt hela tiden och bara sett på matcher och druckit kaffe i olika hallar. Förmodligen hade det även blivit en och annan helg i New York, men det är ju en helt annan sak.

Och nu när den svenska elitserien är igång så har jag ju precis som alla andra mina egna favoritlag. Det vore ju konstigt annars. Och precis som alla andra har jag åsikter om vad och hur och varför. Till exempel så gillade jag att BK Heid vann över Kungälv i seriepremiären. Det tyckte jag var helt rätt. Och jag hejade på Sävehof i matchen mot Lugi. Så är det bara. Jag är ju trots allt från västkusten.

Imorgon är det tisdag. Efter det kommer onsdag och då är det match igen.
HH - SK Århus. Vi laddar. Som fan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?