Inte drunknat än

Oj, inte ett enda inlägg på hela dagen! Om man inte räknar det jag skrev sent igår natt innan jag gick och la mig. Och det gör man ju inte.

Ibland får jag frågan vad som, förutom handbollen, är det bästa med mitt nya land Danmark. Och jag säger alltid olika saker. Öppenheten, känslan av sydeuropa, designen. Men jag glömmer alltid att hylla den danska filmkonsten. Den är underbar! Under styrning av en regissör och ett manus förvandlas danskarna till riktiga underhållare. Den eneste ene, Italienska för nybörjare, Idioterna, Festen, Nynne. Kan nästan inte ens minnas att jag någonsin sett en dålig dansk film.
Och idag placerade sig ytterligare en på listan: Okay. Med Paprika Steen. Se den, det säger jag bara! Jag tror att Paprika är min nya gud.

Från och med nu ska jag bara gå omkring i danska designkläder och se danska filmer. Eller vänta, är H&M danskt? Minsann inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?