Från mig till er

Jag blev utmanad av Maria. Här är mina svar.

1.Tre namn jag lyssnar till: Ankan, Fredén, Annika.
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Min förmåga att sätta mig in i olika människors situationer.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag ibland handlar utan att tänka efter.
4. Detta är jag rädd för: Mörkret. Och spindlar.
5. Tre saker jag vill varje dag: Skratta, spela handboll, känna mig bra.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Prata kinesiska, tro på gud, förlåta otrohet.
7. Detta tycker jag om att göra: Fika med dom jag tycker om, hänga med min kärlek, allt som har med handboll att göra.
8. Detta vill jag göra just nu: Resa.
9. Bästa känslan: Nöjdhet.
10. Värsta känslan: Besvikelse.
11. Följande egenskap(er) ser jag gärna att min partner har: Han ska helst ha humor, vara snäll, och tycka att jag är fantastisk.
12. Är du kär just nu: Verkligen.
13. Jag vill gifta mig: I framtiden.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör: Resa, vara lycklig, uträtta stordåd.
15. Min käraste ägodel: Datorn.
16. Något jag vill ha i present: En överraskning.
17. Detta har jag på mig just nu: Grå mysbyxor från Bik Bok, vitt linne från Gina Tricot, rosa linne från Monki, raggsockar.
18. Favoritkläder: Har många, men dom ändras. Fast överlag kan jag väl säga att vår- och sommarkläder ligger rätt mycket högre upp på listan än vinterkläder.
19. Favoritdjur: Hundar.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Det vet ni nog vid det här laget.
21. En av mina favoritlåtar för tillfället: Lily Allen - Who'd have known.
22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne: Svenska eller andra språk/kemi, fy fan!
23. Stjärntecken: Lejon. Verkligen.
24. En bok jag gillar: Gillar fantastiskt många böcker, men skriver den jag läser nu: Melissa Bank - Drömstället
25. En film jag gillar: The Lake House.
26. Värsta människan på jorden: Det finns så många från förr och varje dag dyker det upp nya. En omöjlig fråga att besvara.
27. Favoritdoft: Syrener, sommarasfalt när det regnar, kunnden han nyss sovit på.
28. Detta äter jag gärna: Mammas mat.
29. Dricker helst: Mjölk eller vatten.
30. Favoritgodis: Choklad.
31. Hit vill jag gärna åka på semester: Överallt. Jag vill se hela världen.
32. Färg på mina ögon: Mörkblå.
33. Min längd: 176 cm.
34. Jag tror på: What goes around, comes around
35. Jag spelar: Handboll och Playstation 2.
36. Person jag beundrar: På handbollsbanan - Anita Görbitz.
37. Så här bor jag: På tredje våningen i ungefär 60 kvm.
38. Antal döda krukväxter i hemmet: Dom åker ut när dom dör.
39. Det här tänder mig: Manliga händer.
40. Det här gör mig avtänd: Gula tänder.
41. Favoritfärg: Grönt.
42. Favoritcitat: "Ett fyndigt ord bevisar ingenting" - Voltaire. Och med det menar jag att ord inte betyder något, så länge dom inte följs av bevisande handlingar.
43. En hemlighet jag vet: Jag berättar inte hemligheter.
44. Bästa present jag fått: Fick ett jättestort påskägg i förrgår, det var väldigt fint.
45. Senast köpta skiva: Lenny Kravitz - Best of.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Det är olika från dag till dag. Just nu är det nog håret.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Fötterna.
48. Udda förmåga/egenskap: Övertalningsförmågan.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En gepard.
50. Jag utmanar: Äh, dom som vill. Skriv ett inlägg och länka till er blogg om ni vill.

Kommentarer

Emma sa…
Jag skrattade lite lätt när du skrev: Udda förmåga/egenskap: övertalningsförmågan. Det är något speciellt med sådana människor som kan få en att gå med på och göra allt.
Anonym sa…
Oh. Lejon, så klart. =) Heja, heja!
Bra svar i övrigt också. =)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?