My question; is who they gonna blame, when I'm back Number One on that billboard again

Se där ja, nu är jag i goa Göteborg. En fin känsla i kroppen.
Och ja, kanske blir det lite handboll imorgon, i form av Sävehof - Västerås. Har inte planerat så mycket än, men en hel helg utan handboll skulle kännas konstigt! Förmodligen tar jag pappa i handen och drar till Partille.

Annars är det mest familj som står på min oplanerade dagsordning.

Ökade idag min utomhusspringrunda till 30 minuter. Och i alla fall under dom sista tio minuterna var det riktigt bra tempo. Sen var det lite handboll och knäövningar vid sidan av och så kom Fys-Mikael och gav mig ännu fler roliga rehabgrejer.

Tänk er en liten rektangel heltäckningsmatta, i ungefär i samma storlek som en sko. Heltäckningsmattebiten ska vara vänd upp och ner. Så att den glider bra mot golvet. Oh, den ger så väldigt många övningar, den där lilla mattfan. Jag gillar den! Har visserligen redan haft den ett tag, men nu fick jag ännu fler övningar.
- Dom är bland dom viktigaste nu, sa Fys-Mikael och lade till; för du ska ju tillbaka till topphandbollsplan.
- Yes sir!

Nu är min lista med korsbandsövningar uppe i ungefär 45 stycken. Och fler väntas.

Sen när vi hade tränat färdigt så berättade han att jag har så himla bra muskler. Starka. Jag tror till och med han kallade dom stora. Och så sa han att det underlättar för en snabb comeback.

Framåt, går det. Just the way I like it.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad roligt att det går så bra för dig och dina stora muskler. :)Härligt!
Anonym sa…
45 övningar för ett knä ?
Helt osannolikt.

Har följt din blog då och då sedan OS.
Otroligt vilken fokusering och motivation som måste ligga bakom all rehab träning... eller så är det så enkelt att du tycker att det är kul.

Hoppas att du får chansen i Kina i Decmeber igen, jag gissar att ni är revanschsugna ?

.. men 45 stycken.. sjuk sjukgymnast :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?