I give, you take

Mmm... Göteborg! Nu blir det fotovisning. Enjoy!

Blomma på vardagsrumsbordet. Kan heta Ranunkel, men det är också mycket möjligt att den inte alls gör det. Själv känner jag mest till tulpaner. Och syrener.

Jag skulle möta min Carro i stan för fika. Där jag väntade var det någon typ av demonstration. Dom hävdade: Nej till Nato, ja till fred. Fast inte så många var intresserade.

Vi gick igenom Kompassen och lite på Fredsgatan innan vi styrde fötterna mot café Kosmos.

Sen var det dags för match. På bilden kan ni se Stjärnan som hon ser ut när hon spelar ut bollen till vänsterkanten. Fast Sävehofspelaren sparkade bort den och fick två minuter. Matchen var inte så spännande för hemmalaget vann stort. Vad som däremot imponerade mig var Lisa Brandbergs spel för Västerås. Bra spelare det där! Sofia Olofsson var ganska bra och Bella är ju i en klass för sig.
Stjärnan var också duktig. Och framför allt var det fabulous att få prata med henne en stund efter matchen! Det var tider det, när hon bodde i Horsens. Saknar.


Idag började dagen med en hundpromenad. Först genom villområdet och sen upp i skogen.
Det är vår i Göteborg idag och nu ska jag och pappa fika utomhus!

Kommentarer

Anonym sa…
Det är en vacker blå anemom du förevigat... Ranunkel är lite "fylligare" i blomman med lager på lager av flera kronblad så att det formar en liten skir boll.
Emma sa…
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?