I can hold you in the morning, but in the evening I have to go

Förmiddagens handbollspass blev ett fyspass på eftermiddagen. Fyra- och tvåminutersintervaller i skogen.

Det var nästan som back in the days med Lars-Erik Säll. Fast dagens tränare joggade inte baklänges bredvid oss och sa åt oss att springa fortare... Det gjorde Säll.
Och då jobbade vi varken med vägar eller stigar. Idag fanns det i alla fall en halvt synlig stig.

Men det är kul på det sättet. Roligare att springa i terräng än i jädra slingan. Om jag inte spelade handboll hade jag varit orienterare. Garanterat.

När jag var liten hämtade morfar mig ibland och vi körde med Dolly Parton på blandbandet i den blå golfen till Skatås. Där lärde han mig orientera. Jag fick en egen kompass och en sprillans karta. Det var oerhört kul, fast jag var väldigt rädd för att få gulsot. Någon sa att man kunde få det av träden! Verkar ju livsfarligt så här i efterhand...
Idag är morfar 91, och orienterar inte så mycket längre. Men han kör fortfarande bil och är kär i Dolly Parton.

Men nu kom jag visst ur spår.

Träningslägret. Imorgon handboll igen och fys på eftermiddagen. Nästa lediga dag - 21 augusti. Vilken tur då att just den dagen är en av årets höjdpunkter.

Kommentarer

airaM sa…
Verkligen en av årets höjdpunkter! =D

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?