Jag tror det är höst nu

Vad ska jag säga. Det är en vanlig dag i Horsens. Igen.

Måndag morgon och regnigt. Jag är helt säker på att Horsens är den stad där det regnar mest frekvent, om man bortser från norska Bergen då. Här regnar det i alla fall jämt och jag tycker synd om bergensarna (heter det så?) om dom har det värre.

Har spenderat förmiddagen, i alla fall det som var kvar av den efter morgonens styrkepass på gymmet, med att läsa ut den senaste i raden av chick lit-böckerna som står på rad i min bokhylla.
Lauren Weisberger (hon som skrev boken Djävulen bär Prada) släppte nyligen sin andra bok, Alla var där, i pocket. Och jag har läst den. Handlingen är skrämmande (eller kanske betryggande) långt från min normala verklighet, men ändå på något sätt rätt intressant.

Men i alla fall, kanske skulle prata lite handboll?
Oups, det får bli senare. Nu ska jag till fysen och få lite svart tejp på ryggen igen. Ett helt normalt liv, det är ju det jag säger.

Kommentarer

Bettan sa…
Jo, det är ju faktiskt ganska normalt, iaf om tar bort fysen.. Regnet och böckerna känner jag igen från mitt eget normala. ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?