För två år och tre månader sedan

Jag visste inte riktigt vilken dag det skulle bli. "Förmodligen runt den första juli", var beskedet jag fick från klubben. Så jag packade mina saker och väntade. Det hann bli den sjunde innan det hände nåt.

När jag flyttade hit så fick jag skjuts av en gigantisk grön långtradare. Den svängde upp på min gata och var rätt cool att åka med. Jag fick hänga med chauffören vars namn jag aldrig uppfattade på Stena Line mellan Göteborg och Frederikshavn, med alla mina saker fastvirade inne i det långa släpet. Det var ganska trevligt. Jag blev inbjuden till den delen av färjan där alla yrkeschaufförer spenderar dom tre timmarna på vattnet. Det var många träskor och jeansshorts, precis som fördomarna hade tänkt sig, och chauffören och hans vänner var trevliga.
Nere på bildäck klättrade jag återigen upp i hytten som skulle ta mig till Horsens. Chauffören berättade om fotot han hade uppsatt alldeles nära framrutan. Det var hens tjej.

Dagen efter vaknade jag upp i en lägenhet fylld med flyttkartonger, utan att veta någonting. Inte ens åt vilket håll stan låg. Inte ens var jag kunde köpa mjölk. Inte ens var tågstationen låg. Och det var inte direkt någon som berättade. Min cykel och jag hjälptes åt att kolla läget.

Och i brist på både tv, radio och internet blev jag kompis med min enda medtagna cd-skiva, James Blunt - Back to Bedlam. Så alldeles nyss, när jag hörde James himself ha livekoncert på TV2 zulu så var det som att flyttas tillbaka till just dom där första dagarna i Danmark.

Totalt förvirrad men förhoppningsfull.

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt att höra att någon har ett positivt minne av allas vår James Blunt...*ler* Jag minns när de fullkomligt spelade sönder hans hit. Så synd!!!

Men tänk vilken resa du gjort och gör... Härligt!

Kram Catrine

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?