Det går upp och det går ner och jag tittar bara på

Igår. Kanske inte HH's bästa match. Ikast - HH, 28 - 16.

Hold kæft, hvor var det skidt! Forstår du det Mariann? Lidt dansk i bloggen, kun for dig.

Nåja. Jag fick ett brev. Det var från dom som levererar tv till mig. Det stod:

Kære bruger,
det er med stor glæde, at foreningen i samarbejde med [internet-kompisarna] kan meddele, at ombygningen af kabel-tv anlægget er nået frem til din husstand.

Fint det. Sen berättade dom att jag skulle få det jättebra och att allt skulle hända onsdagen den 25 februari. Igår alltså. Sen skickade dom med en lista på alla coola kanaler jag numera skulle få. Glatt ögnar jag igenom den. Men, vanurå! Listan är identisk med den förra. Inga nya coola kanaler alltså. Men jag tänker: Det gör inte så mycket, för jag gillar ju dom kanalerna jag redan har. Och alltså uppenbarligen kommer få behålla.

Men istället för att spejsa upp mitt kanalutbud och ge vardagen en extra guldkant, så stängde dom av mitt internet och min tv totalt. Jag kunde bara se på DR1 och med brusig bild. I ungefär tjugofyra timmar. Och, I tell you, det är inget man gärna vill.
När kanalerna imorse var tillbaka igen var jag tvungen att kanalsöka allihop igen. 33 gånger kanalsök alltså.

Så riktigt var glädjen dom ville förmedla hamnade har jag inte riktigt förstått än, men jag jobbar på det. Tur jag inte har så mycket annat för mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?