Låt oss obädda sängen och hoppa ner!

Klockan har inte ens slagit halv tolv än och ändå sitter jag här och funderar på att gå och lägga mig. Morgondagen kommer bli intensiv!
Morgonträning på gymmet, frisörtid mitt på dagen och handbollsträning, eller kanske en aningens modifierad sådan för mig då, på eftermiddagen.

Och efter träningen har det bokats bord på Café Dolly för gemensam lagmåltid. Dolly's är i Horsens vida känt för att ha en utmärkt version av en av Danmarks nationalrätter; stegt flæsk med persillesovs, alltså stekt fläsk med persiljesås och det är således även det vi har bokat in oss för att äta.
För min del blir det första gången jag provar. Jag känner mig redan minst sagt tveksam, men är trots det fast besluten att göra mitt bästa för att anamma den danska kulturen. Kanske är det jag som efteråt säger: Mmm...stegt flæsk med persillesovs!

Det vet man aldrig, det gör man inte.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?