Jag är inte direkt nån Grynet när det kommer til kritan

Dagen började med sol och en tågresa till Århus för lite svenskundervisning.

På väg hem ringde jag och skällde ut en person mer än jag kanske någonsin skällt ut någon förut. Det var i alla fall väldigt längesen sist. Och personen i fråga förtjänar ändå att få ytterligare verbala knytnävar.

Jag borde faktiskt skälla ut mer överlag, tro det eller ej (och jag vet att ni inte tror mig för ni tror att jag är en bitch, men det är jag inte). För jag tar för mycket skit.

Nu är det träning.

Aktiv dag idag, tydligen. Och en fråga.

Håkan undrade:

Å din relation till knät då?
Som förut, innan skadan, eller sneglar du misstänksamt nedöver innan du trampar av ett kantinhopp?

Och jag svarar:
Jag tänker nästan aldrig på mitt knä. Jag märker inget "konstigt" när jag spelar eller tränar. Ibland kommer jag i samma situation som när jag skadade det och ibland sträcks det liksom bakåt som då men då tänker jag inget speciellt förutom att det ju är gött att det håller, det där som läkaren gjorde för ett och ett halvt år sen.

Jag har aldrig problem med det när jag springer eller hoppar eller tränar heller. Är så sjukt nöjd med (och lite stolt över) det!

Men nu har jag en fråga till er (om ni pallar då...). Ni som varit korsbandsskadade: Känner ni nåt nu, liksom efteråt?

Kommentarer

Carro sa…
Jag känner inget alls, det känns lagat och helt. Jag har inte samma spänts men det är ju bara jobba på. Dock har jag ju ett trasigt korsband i andra knät, men det är ju en annan femma. En operation på det så är jag hel! :)
Tusensköna sa…
Jag valde att börja läsa det här inlägget, var lite rädd för att läsa din väg tillbaka fråns tart så att säga. Men jag blir så glad av att se att du inte har några problem nu. Glad för såväl din skull och lite för min ;p Nu är ju skador alltid individuella men det ger mig åtminstone hopp. Mitt problem är dock att även en allvarlig fraktur i benet precis under knät är inblandat och det gör det hela aningen mer komplicerat. Jag är just nu mitt uppe i allt, får dock inte stödja på benet eller påbörja någon egentlig träning. Det gör att jag mest sitter i rullstol och kämpar med min egna tankar som mellan varven är ganska negativa. Men med tiden hoppas jag också bli helt återstäld, det är mitt mål! Tack för att du tittade in hos mig och jag ska läsa vidare här inne på din blogg :) Trevlig helg!

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?