Vi gör't ihop, aight?

Och så var det ju det där med uppvärmningsmusik.

Håkan, jag är ledsen om jag gör dig besviken, men landslaget verkar inte ha någon speciell uppvärmningsplaylist. I alla fall så hade vi inte det senast vi var samlade.

Men så här i iPod-tider verkar det bara vara att plugga in valfri enhet till ett högtalarsystem och shuffla fram ett gäng sånger med lite fart i.

Och mig gör det inte så mycket. Så länge jag slipper undan från dansbandslåtar eller gubbrock så trivs jag finfint med en blandad lista. Varför ha samma varje uppvärmning? Tänker jag.

I Horsens (fast just den ska man kanske inte ta efter om man nu strävar efter att skörda några större framgångar på banan...) så har vi under andra halvan av säsongen börjat med:

ItaloBrothers - Stamp on the ground

Den är skön att börja sin löpning till tycker jag. Man blir liksom glad.

Sen har vi:

Taio Cruz - Break your heart
Cheryl Cole - Fight for this love
Manian - Welcome to the club
Kato feat. Jon - Turn the lights off
Master Blaster - Everywhere
Morten Breum feat. Nik & Jay - Domestic
Morten Hampenberg - Skub til taget
Mohamed Ali - Rocket

Med en bubblare som vissa hatar och andra älskar:
Fagget Fairys - Feed the horse

I övrigt så tycker jag att ni kan bidra med era egna uppvärmningsfavoriter. Så gör vi en skitbra playlist tillsammans.

Bra?
Ja.

Kommentarer

Håkan sa…
http://www.youtube.com/watch?v=ksDOIIv5HeQ

Pirates of the Caribean - Techno Remix.

Man vill gärna ha ett svärd i näven :-)
Håkan sa…
Tack för listan förresten.
För lite rockigare warm-up.
The Prodigy - Breathe
E-Type - Set the World on Fire
Green Day - The Saints Are Coming
Headpins - People
Inner Circle - Bad to the Bone

Lena Ph - Han Jobbar I Affär
Nej, jag skojar inte, prova skråla med får ni se. Man får bara ge sig lite hän, det är ju ändå pingst snart :-)
Svanteson Texas sa…
Kör ni dessa tre på repeat så lovar jag att ni blir väl uppvärmda!

The Baseballs - Umbrella
http://www.youtube.com/watch?v=DM2177pHMT0

Im Shipping Up To Boston - Dropkick Murphys
http://www.youtube.com/watch?v=qtCAhb5QGSo

Foo Fighters - The Pretender
http://www.youtube.com/watch?v=U8gkcXwbHpA

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?