Till helgen säger du? Kan vi undvika Søndergade då, tack.

Det händer alltid nåt här, det kan man lita på.

Idag till exempel, när jag var på väg från Århus till Horsens så dog bilen. Och jag menar inte bara tillfälligt. Nej, självklart inte. Den skakade, lät jävligt konstigt och slutade sen att andas. Turligt nog passade den på att göra det just när jag körde förbi en verkstad längs med landsvägen.

Och verkstadsmänniskan öppnade motorhuven och bad mig starta motorn. Sen gick det en tiondels sekund och så sa han:

- Du kan stänga av igen. Den här bilen kör aldrig någonstans igen.

Fast på danska då.
Så nu hänger Vita Gullet någonstans utanför Horsens i väntan på ödet. Skroten alltså. Stackarn!

I övrigt en rätt omväxlande dag. På både gott och ont. Men det kan ju ni skita i.

Och ja. Jag har sökt kurs på GU med. Två olika. Någon som kan gissa vilka? Guldstjärna till den som prickar rätt. (Nej, det är inte idrottslärare.)

Håkans fråga om uppvärmningsmusik och Jennys om svenskundervisning kommer jag svara på imorgon.

G'natt.

Kommentarer

Caroline sa…
Nåt med språk och nåt med kommunikation?

Jag beklagar sorgen, det var ett rart Gull.
Håkan sa…
Du har sökt danska (för att kunna få lite översättarjobb).

Sen gissar jag på fotografi (bara för att det är kul).

Har en till låt som vi har kört på uppvärmningen men jag har haft den som ringsignal så nu tål jag inte låten nu mer:
http://www.youtube.com/watch?v=K2Q6OPHBgOs
"Cidinho & Doca - Rap das armas"
SvantesonTexas sa…
Bilmekaniker?
Annika sa…
Caroline: Nåt med språk, japp. Inget med kommunikation. Ja, det var ett rart Gull!

Håkan: Två ämnen jag faktiskt övervägde, men till slut valde bort. Bra gissat! Man ska aldrig välja en låt man gillar som ringsignal. Då blir den liksom en symbol på stress istället för nåt bra.

Svantesson Texas: Borde nog! Fast nu har jag ju ingen bil mer, så det kan ju vara skitsamma.

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?