Om hur en lördag blev bättre än den var först

Lördagen var lite tråkig, det var den.

Men så ringde nummer 27 och föreslog en tur i byn. Med tillhörande kaffe. Inget fanns det visserligen att shoppa (och jag vet inte om det är mig eller staden man kan klandra här, men jag tror av någon anledning att allt blir bättre i Göteborg), men det var i alla fall soligt och mycket folk.

Det är vi annars inte speciellt bortskämda med här i Horsens.

Och sen satt jag på trappan utanför mitt hem och solade och läste en bok tills jag upptäckte att SVT-sändningen av matchen mellan Skövde och Eslöv gick att se på nätet. The joy!

En grym match. (Brorsson, det var gött att se dig!) Och så tänkte jag lite på att Stjärnan såg snygg och världsvan ut med micken i närheten. Sen ringde hon plötsligt och det var så roligt för det var så längesen sist.

Och så kom det ett mail med erbjudande om att följa med och se SM-finalen och gå på banketten. Som jag självklart tackade ja till.

Sen blev det kväll och vi gick ner på cafét och kastade tärningar.
Och så var lördagen så mycket bättre i efterhand än den verkat på förhand.

Vem hade trott det.

Kommentarer

Anonym sa…
Ses på banketten!/ppa

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?