Och det var min dag. Den var rätt fin.

Alltså. Jag har inte ens varit hemma fem minuter idag.

Förutom i morse då.

Jag vaknade halv åtta av mig själv. Antagligen för att jag är störd. Vaknade också halv fyra och tjugo över fem. Men då gick jag inte upp. Så är det nästan jämt.

(Trots att jag trodde att det faktiskt hade gått över.)

Men halv åtta alltså. Då gick jag upp. Och upptäckte en inbjudan till morgonkaffe som ett sms. Fint. Morgonkaffet blev en biltur och en promenad vid vattnet. Med kaffe.

Det blåste men var väldigt soligt.

Och sen hade jag frisörtid. Frisören undrade som vanligt hur längesen det var jag klippte mig. Och vojne vojne, använder jag verkligen hårkur (för det måste man)? Så nu är mitt hår alldeles kort (kanske inte alldeles, men i alla fall en dryg decimeter kortare) och alldeles ljust (kanske inte alldeles, men i alla fall mycket ljusare än innan).

Sen var jag hemma i två sekunder (ungefär) och packade väskan till senare träning och så upp till möte med tränaren. Det tog en halvtimma och sen var klockan tre. Då lekte jag lite utomhus i ungefär en timma och sen kom jag på att jag inte hade ätit något (om man inte kan räkna kaffe som mat) så jag köpte en macka och drog till träningen. Som var en träningsmatch mot några U16-pojkar på en efterskola några mil bort.

Nu är klockan elva på kvällen och jag har nyss kommit hem.

Och snart ska jag upp igen och ha svenskakurs.
Känner. Inte. För. Det.

Godnatt då.

Kommentarer

En fin dag, en bra dag idag! Det ska jag också ha. Banne mig
Annika sa…
Fröken Bovary: Ja, man ska alltid sträva efter att ha en bra dag. Banne mig! Sikta mot stjärnorna och hamna på månen, eller vad är det dom säger? Sikta mot världens bästa dag och få en som är helt ok.
Jenny sa…
Hej Annika!
Jag funderar på svenskakursen du har. Är det för vuxna? Genom vilken typ av organisation? För danskar? Jag är själv lärare och jobbar sedan en tid i Hamburg. Där undervisar jag på en skandinavisk skola och har även kompletterande svenskundervisning för barn. Kan du inte berätta mer om vad du gör?

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?