Och om hur ett nummer byts ut

Jo. Det var ju det där med nummer.
Och jag fick en fråga av Pontus:

Hej, denna fråga passar kanske inte in här.. men strunt samma!
Jag undrar vilket nummer du "vill" ha? Förr hade du ju 7 i landslaget och nu 10. I Horsens har du inget av dem va?

Svar:
Hej, alla frågor passar överallt. I den här bloggen jobbar vi inte med urskiljning.

Det stämmer att jag hade nummer 7 i landslaget tidigare. Men det ändras så fort där. Om man blir skadad eller petad eller portad eller vad man nu blir så kommer någon annan och tar det numret man nyss hade.
I landslaget är ingens plats för alltid, och inget nummer ens eget.

Så efter lite bortavaro fick jag istället nummer 10. För mig är det inte så viktigt, eftersom varken 7 eller 10 är det nummer jag helst vill ha. Jag vill bara inte så gärna ha ett nummer som är högre än 11.
Men "mitt" nummer har alltid varit 5. Och det är också det jag har i Horsens. Det var upptaget när jag kom hit, men jag bytte till mig det inför den här säsongen.
I Heid ska jag prova på ett helt nytt nummer. Det är ett jag aldrig haft förut. Det blir nog bra tror jag. För som coach-CK säger: "När man kommer till ett nytt ställe ska man alltid ha ett nytt nummer."

Kommentarer

Pontus sa…
Men, nu måste du ju berätta vilket nummer det är? :) Magkänslan säger 9?...
Annika sa…
Pontus: Nästan. Roten ur 9. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Det finns alltid något som kan bli annat än man tänkt

Hepp

Vad vet du egentligen Joakim Lamotte?